torstai 14. toukokuuta 2015

Shopaholic, NOT.

Vaihetaas aihetta. Vois kirjoittaa ekaa kertaa blogin historiassa (joka on kyllä jo tosi pitkä) jotain muuta kuin ruokaa tai liikuntaa. Viime aikoina onkin ollut lähinnä ruokaa :D

Mä kohtasin tänään jälleen erikoisen ongelman; En osaa shoppailla. No okei, mulla oli mun viisivuotias mukana, mutta ei se pelkästään siitä johtunut, koska tämä ongelma on ollut ennenkin.
Kun on äiti (ihana tekosyy) ja paino on vaihtunut tasaisesti tässä reilun vuoden aikana, tuntuu aivan mahdottomalta satsata itseensä ja ostaa uusia vaatteita. Mun tarvelista onkin pidempi kuin lapsen joululahjalista. Multa puuttuu tällä hetkellä lähes kaikki olennainen ja jos näkisi vaatekaappini, ei voisi uskoa että se on naisen. Mun miehellä ja pojilla on enemmän vaatteita kuin mulla.

"Äiti! Noi housuthan on rikki!" "Joo, ne kuuluu olla, se on muotia se"


Mutta mä en vaan osaa ostaa vaatteita! Mulle on niin usein käynyt sillälailla, että olen tehnyt virheoston. Huonoa materiaalia, vähän väärä koko, olenkin laihtunut tai muuten vaan todennut hetken päästä ettei vaate ollutkaan tyyliseni. Ja en edes tiedä mikä mun tyyli on, vaikka tavallaan tiedänkin. Sen vuoksi en edes uskalla ostaa mitään, entä jos teen taas virheen ja menee rahaa hukkaan. Kaikki tietää, ettei kotihoidontuella juhlita.
Sovituskopissakin on jotenkin todella ahdistavaa, eikä vaatteista saa mitenkään oikeanlaista kuvaa. Siinä sitä pönöttää yksinään (tai viisivuotiaan kanssa) pienessä kopissa, epäedullisessa valossa ja kuumissaan. Päätöksen teko tuntuu ylivoimaiselta. Pari kertaa olen saattanut lähettää miehelle kuvaviestiä, että "Otanko tän?" tai "Kumman otan?". Toimii ihan hyvin, jos miehellä on yhtään näkemystä ja mun miehellä onneks on :D
Mä olenkin sitten pukeutunut viimeaikoina lähinnä jumppavaatteisiin. Enkä mä niitäkään osaa ostaa, kun en pysty päättämään mikä nyt sitten ois kivoin väri jne. Ja jos nyt jotain siistimpää on pitänyt laittaa päälle, niin mulla on sitä varten tummat farkut ja pari ihan kivaa trikoopaitaa ja yksi valkoinen peplumhelmainen pitsipaita. Se on kyllä tosi kiva.



Mun pitäis löytää uudet tennarit, jotkut uudet housut/farkut, paitoja, puhumattakaan tulevan kesän vaatteista. Otin sitten nuo salikengätkin ulkokäyttöön, kun totesin ettei tässä olla hetkeen salille menossa :D
No, mitä mä tänään sitten löysin? Olohousut, alushousuja, rintaliivit ja kaksi perustoppia. No, kotonahan tässä pääasiassa ollaan, niin kotivaatteille olikin tilausta, eikä pikkuhousujen ostossa voi oikein mennä vikaan, niitä tarvii aina :D Töissäkin mulla on työvaatteet, eikä sitä hirveästi tule käytyä missään, että pääsisin edes pukeutumaan. Ja sitten ajattelen aina, ettei raaski ostaa, kun lapsillekin pitää ostaa kaikenlaista ja nyt olen tykännyt panostaa ruokaan.

Mutta kylläpä oikeesti piristi kun sai pitkästä aikaa jotain uutta! Kivempi nyt sitten hengailla täällä kotosalla näin sadepäivinäkin lasten kanssa kun on söpöt lököhousut jalassa :) Jos sitten myöhemmin lähtis vaikka tuote kerrallaan metsästämään vaatetta, ne tennarit ja farkut ensimmäisenä ostoslistalla :)

Kyl ny on kiva :D


Semmosta aiheen ohitse höpinää tänään, onko kellään muulla tällaista naiselle epätyypillistä ongelmaa?

- Mia

2 kommenttia:

  1. Ehdottomasti noi farkku-tyyliset! ^_^
    t. Hande

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ne oli kyl ihan kivat, ehkä haen ne jossain vaiheessa omaksi :)

      Poista