sunnuntai 8. maaliskuuta 2015

Iltapala postaus

Mä oon tässä jonkunaikaa koonnut tämmöistä kuvasarjaa mun perus iltapaloista ja sitä kautta sitten pientä tarinaa siitä mitä iltaisin tulee syötyä. Kuvat toki on vähän hämäriä vuodenajasta johtuen, mutta se nyt ei ehkä olekaan pääasia ;)


Melkeinpä kaikkein lempparein iltapala on kasvismunakokkeli. Mä tykkään syödä osittain mielihalujeni mukaan, eli mietin aina, että mitä mun tekee eniten mieli tarjolla olevista vaihtoehdoista. Jotenkin iltaisin siis on usein sellainen olo, että munakasta täytyy saada.


Suosikki kasvikset tässä setissä on kesäkurpitsa, tomaatti, pinaatti. Joskus paprika. Mausteena käytän aina ruususuolaa ja joko pippurirouhetta tai cayennepippuria, joka on uusi rakkauteni. 


Joskus illalla iskee älytön ruisleipähimo. Tämä monesti treenipäivän iltana. Saatan joskus heittää munakokkelinkin ruisleipien väliin, mutta paras herkku on, tai oli, avokado-kinkku leivät. Mulle kävi ikävästi silloin viime sunnuntaina kun huono oloni iski juuri herkullisten avokadoleipien jälkeen ja tavallaan yhdistän sen siihen avokadoon ja nyt mun ei ole tehnyt niitä yhtään mieli! Toivottavasti tämä menee ohi. Valitettavasti myös viime syksynä vatsataudissa erehdyin maistamaan pähkinävoita ekaa kertaa ja sen yrjöttyäni, en ole voinut kyseiseen herkkuun koskea ollenkaan. Pahalta näyttää siis.


Niinä iltoina kun päivälliseni on esimerkiksi treenin vuoksi venynyt myöhempään iltaan, tai muuten vaan ei ole kauhean nälkä, valitsen raejuuston ja marjat. Tää on semmoinen kevyt iltapalaherkku. Mä käytän useimmiten tommosta "kuningasmarja" sekoitusta, jossa on mansikoita, mustikoita ja vadelmia. Mansikat on välillä niin makeita, että epäilen jonkun lisänneen niihin sokeria ;) 
Juon aina iltapalalla ison lasillisen vettä, vaikka se monesti aiheuttaakin sen, että yöllä saattaa joutua pistäytymään vessassa. Toistaiseksi olen kuitenkin heräillyt myös vauvan kanssa, joten eipä ole haitannut :D

Tämmösiä iltapaloja mulla, mitäs sulla? :)

- Mia





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti