perjantai 13. maaliskuuta 2015

Juoksut uudelle tasolle

Mä en todellakaan ole mikään älypuhelin sovellusten suuri käyttäjä, enkä siten ole inspiroitunut ihmeemmin mistään liikunta sovelluksistakaan. Olen omistanut mun nykyisen puhelimen (Samsung s5) muutamien viikkojen ajan. Alusta asti olen ollut tietoinen puhelimen sisältämästä shealth ominaisuudesta. Mutta eipä se ole ollut käytössä muuten, kuin jokapäiväisen automaattisen askelmittarin osalta. Lukemat onkin olleet siinä melko surkeita, eipä tule kotiäidin päivässä ihan hirveesti noita askelia :D Jos tavoitteena on kymmenentuhatta askelta per päivä, niin mulla se normi päivänä pyörii 3-4:n tuhannen tienoilla. Lohduttaudun kuitenkin sillä, etten todellakaan kanna puhelinta jatkuvasti mukanani! Ja eikös se ole toisaalta vain hyvä ;) Tosin nyt kun hommasin sen puhelinvyön, voisin joskus kokeeksi pitää puhelimen siellä mukana koko päivän. 

Onkohan ollut sali tai lenkkipäivä tuolloin kolmas päivä :D



No mutta tänään muistin että tossa on joku liikuntaosiokin! Juoksu yhtenä lajina. Joten viimetingassa lenkille lähtiessäni viritin sovelluksen johonkin lenkkimodeen ja toivoin parasta, että se toimisi :D 
Ja toimihan se. Mittasi matkan, ajan ja kulutettu kalorit. Olen siis aiemmin syöttänyt ohjelmaan tiedot pituudesta ja painosta, ja sen perusteella ilmeisesti jotain arviota kalorikulutuksesta voi tehdä. En vilkuillut puhelinta lenkin aikana, vaan katsoin lopputuloksen vasta lenkin jälkeen.


No mutta, lenkki sujui kaikenkaikkiaan oikein mukavasti, vaikka en edes muista milloin olen viimeksi juossut! Nyt voi jopa sanoa, että juoksin, vaikka välillä jouduin hieman hidastamaan tahtia ja keskittymään hengitykseen. Olin yllättynyt, kun yleensä alussa noin viisi minuuttia on vähän semmosta tuskaa, ennen kuin alkaa kulkea, niin nyt alkoi kulkea jo hyvinkin pian. Puhutaan jo ekan biisin aikana :D Jenni Vartiaisen Eden-biisi toimi muuten tosi hyvin, kuten myös Jvg:n M
auton jasso ;)

Ja näinhän se sitten ohjelman mukaan meni:


Harmitti kun jäi 200 metristä toi viis kilsaa kiinni ;) No ei oikeesti, olin tosi yllättynyt. Kun mulla ei ole aiemmin ollut mitään hajua reittieni pituuksista. Ja nyt voin alkaa vertailla näitä omia tuloksia keskenään ja sehän on tosi motivoivaa! Tämmöisen kaavionkin sovellus piirtää:


Tää oli kyl tosi kiva ja toivottavasti MUISTAN jatkossakin käyttää tätä :D Saa ainakin konkreettista tietoa omista lenkeistä.  

Jes! -Mia






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti