torstai 12. helmikuuta 2015

Lähtötilanne

Niinkuin jokaisen matkan alussa, täytyy kartoittaa lähtötilanne. Jos mennään niinkin kauas kuin vuoden päähän, olen ollut silloin viimesillään raskaana ja painoni lähenteli yhdeksääkymppiä. Mulle raskausajat on ollu semmoisia "saan syödä mitä haluan"- aikoja, joten molemmissa raskauksissa kerrytin sen + 20 kiloa. Mutta samanlailla mulle on ollu itsestään selvää, että ne kilot ei kuitenkaan jää muhun. Ekan kohdalla kilot lähti helposti vauvalenkeillä ja imettämällä, toisen kanssa meni vähän pidempään, mutta periaatteessa kilot lähtivät "itsestään", ilman sen kummempaa duunia.


Nyt tilanne on se, että olen samassa painossa kuin ennen raskautta, joka olikin ensisijainen tavoitteeni. Nyt kun se on saavutettu, olen alkanut haluamaan jotain enemmän. Olla paremmassa kunnossa, näyttää vielä paremmalta, VOIDA paremmin. Lasten kanssa tarvii energiaa ja mä tahdon näyttää niille esimerkkiä.



Mä aloitin tosiaan tän projektin viime syksynä ja kerkisin toteuttaa reilun neljä viikkoa, kunnes iljettävä vatsatauti kohtasi perheeni. Ensin ei viikkoon voinut syödä mitään, ja sen jälkeen teki mieli vain mättöä, sitten tulikin joulu, eikä silloin kukaan tarkkaile syömisiään ja loppu on historiaa!

Uudestaan aloitin 19.tammikuuta. Eli tällä hetkellä mulla on jo takana pikkusen reilu 3 viikkoa. Tänä aikana mä olen pitänyt ruokapäiväkirjaa ja yrittänyt liikkua. Mulle sellainen 3-4 liikunta kertaa viikossa tuntuu hyvältä tässä vaiheessa.

Mutta virallinen aloitus (jos ja kun on pakko olla joku lähtöpäivä!!) on nyt viime maanantaina 9.2. Siitä laskettuna on ollut se 16 viikkoa kesään. (Eli blogin aloituksen aikana enää 15 kokonaista viikkoa ja siitä tuo nimi)



Mun mitat tällä hetkellä näyttää tältä:

Pituus 165cm ( se tuskin muuttuu mihinkään :D )
Paino: 63,7kg
Vyötärön ympärys: 69cm
Navan kohdalta: 74cm (siitä on jo tässä kolmessa viikossa lähtenyt 5cm, varmaan turvotus!)
Lantion levein kohta: 100cm
Reisi, vasen: 58cm

Tavallaan nää on vaan tällästä nippelitietoa, mitä musta on hirveen hauskaa seurata. Tärkeintä ei oo noi lukemat, enkä osaa asettaa niiden suhteen minkäänlaisia tavoitteita, mutta seuraan mielenkiinnolla niiden muuttumista (jos sellaista tapahtuu)
Noiden lisäksi tarkkaillaan sitä peilikuvaa ja kuulostellaan olotiloja. Riemuitaan siitä kun vauvan ja kauppakassin kantaminen kolmanteen kerrokseen ei enää vituta, koska se on niin raskasta.




Ajattelin että voisin aina viikon lopussa tehdä semmoisen yhteenvedon viikon sujumisesta. Kuvat on tämän viikon tiistailta treenin jälkeen :)

-Mia






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti